Man ska inte ropa hej!

Idag har Rasmus en sån där mindre rolig jagärtröttmenduskaintetroattjagtänkersovadag... Hade precis postat förra inlägget så var han klarvaken igen. Bara för att jag var dum nog att tro att jag kunde lägga honom ifrån mig. Nejdå, han ska sova i mammas famn så nära som han bara kan komma! Vilket han nu gör igen och nu tänker jag banne mig inte röra mig ur fläcken förräns han har vaknat!!!



Tänk att t.o.m jag fastnade på bild idag... Det hör inte till vanligheterna!

Förövrigt mår båda barnen MYCKET bättre idag. Rasmus ögon börjar se riktiga fina ut, Oscar är feberfri, äter mat igen (igår levde han på glass och FESTIS) och har full fart. Har ändå hållt oss inomhus idag (till Oscars besvikelse då han mer än något annat ville ut och leka i den blygsamma snö som kommit under natten och förövrigt i princip är borta igen...), han hade ju dock nästan 41 grader igår... Vi har ägnat dagen åt att bygga med Duplo, titta på barntv, fika och efter lunch kom även järnvägen fram. Faktiskt så har jag även lyckats duscha och tvätta håret vilket inte brukar funka nåt vidare när man är ensam och barnen är vakna!

 
Eftersom jag varit "duktig" hela veckan och vågen faktiskt samarbetade imorse så fick även jag lite dopp till kaffet idag... Dock hade vi inget annat än trista kakor hemma - synd när man för en gång skull tycker sig förtjäna att unna sig något med gott samvete...

 

Och Rasmus har kollat in det nuförtiden ganska magra vinutbudet... Kanske är det hans sätt att visa att han tycker att mamma och pappa förtjänar ett glas rött till fredagsmyset ikväl... ♥



Och snart så kommer äntligen pappan hem, ska bli skönt med helg! Nu ska jag lägga lite tankeverksamhet på vad vi ska käka för mat ikväll. Funderar på piroger, köttfärsfyllda paprikor eller fläskfilé stekt i grillpannan med ugnspotatis till.. Hmm, svårt val och definitivt värt att klassa som dagens I-landsproblem...










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0