Med huve´t i duplolådan

Ja som rubriken antyder är det ungefär så jag och barnen tillbringat större delen av dagen... Fönsterputsningen fick helt enkelt vänta!


Idag har det skapats både högt och lågt! Garage, djurparker och andra fantasibyggen...

 
Nu syns Rasmus små risgryn i underkäken riktigt ordentligt, jättegulligt! Dock inte riktigt lika gulligt när han försöker slipa dem mot allt han kommer åt - värre än en liten hundvalp. Och på andra bilden försöker Oscar övertyga Rasmus om att han ska leka med "bebislegot" istället - allt för att få ha det vanliga duplot i fred. Kan tillägga att Rasmus inte riktigt nappade på idén...

Att bygga med duplo är faktiskt ganska kul. Det hör iallafall till de lekar som jag föredrar när vi ska leka inomhus. Det enda är bara att jag får lägga band på mig och påminna mig själv om att jag bygger för barnens skull och inte för min egen när Oscar envisas med att blanda färger och konstruera alldeles för osannolika skapelser. Hmm, jag vill bygga mer realistiskt och i matchande färger men det får jag väl isåfall göra när Oscar gått och lagt sig... Och då bygger jag sällan med lego ;-) ...

Vi har varit ute i det strålande vädret ett par timmar också och självklart är det lövkrattning vi ägnat oss åt även idag...



 


Mååååånga vändor senare med skottkärran ser gräsmattan ut så här... Men jag har en känsla av att det finns nya drivor där imorgon... Men men finfin motion är det iallafall och Oscar tycker samtidigt det är ganska kul så inget ont som inte för nåt gott med sig!

Patrik kom hem relativt tidigt från jakten idag och står i skrivandets stund och lagar kvällsmat. Gott att få maten serverad för en gång skull :-). Och Oscars ögon är fortsatt kletiga. Ser ganska jobbigt ut men han verkar inte lida så värst mycket av det ändå som tur är. Hoppas det går över fort och att inte Rasmus får det han också, för om det nu är ögoninfektion (vilket verkar troligt!) smittar väl det ganska lätt vad jag förstått!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0