Undra hur pålitlig färddatorn är...

Det är lite farligt att ha en bensinsnål bil... På väg hem från Säffle ikväll gick det plötsligt upp för mig att det nog var ett tag sen bilen tankades senast. Har i ärlighetens namn inte ägnat besnsinmätaren så stor uppmärksamhet på sistone men idag åkte jag nog sista biten på bara ångor tror jag...


Visserligen 44 km räckvid kvar när jag till slut kom till bensintappen men varningsmeddelandet !!! Område !!! som lyste sista biten kändes inget vidare (även om jag inte är 100 på vad det betyder så lät det inget positivt...) Hehe, har ju faktiskt fått bensinstopp en gång tidigare men då hade jag en bil som inte tankmätaren funkade på, hade jag blivit ståendes idag vet jag inte vad jag skulle skyllt på...

Nu har jag fått mina fötter röntgade iallafall, och om 1½ vecka skulle jag få svar. Själva röntgen gick väldigt smidigt, det enda var att det höll på att bli pannkaka av alltihop då jag blev totalt förvirrad när jag kom till Säffle och det helt plötsligt är skyltat "Vårdcentral" och inte "Sjukhus." Men sen jag var där senast (förra sommar'n tror jag) är sjukhuset inte längre sjukhus tydligen utan bara vårdcentral. Självklart ligger det ju kvar på samma ställe men efter att ha kört vilse i Säffle en gång (ja, det är faktiskt sant!) är jag väldigt noga med att läsa skyltar. På kallelsen stod det Säffle sjukhus och på vägskyltarna Vårdcentral... Men, men fram kom jag och tillbaka ut ur Säffle hittade jag också (det var det som var problemet senast...).

Oscar har blivit sämre under eftermiddan och mår inte alls nåt vidare. Han ligger i sin säng nu men jag har en känsla av att han snart är inne hos oss. Stackars liten!

Natti!





Det var en nöjd jägare som kom hem från skogen idag...



Grankvist i mössan. Konstigt tyckte Oscar och vägrade kramas innan pappa tagit av sig mössan.. *klok pojke* Men det var väl tur att han fick skjuta en älg iallafall, brukar vara en säker humörhöjare....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0