En ny bekanskap

Säg hej till mina nya följeslagare...


Ser ut lite som ett vaniljkex...

Idag på morgonen var jag hos sjukgymnasten. Hon klämde och kände, drog och tittade och till slut konstaterade hon att det allra troligtvis är fästet till vadmuskeln som är inflammerat. Och när hon visade mig muskelsystemet på en bild så får jag hålla med om att det stämmer precis med hur det gör ont..

Jag ska fortsätta knapra Diklofenaken ett tag till, ringa till röntgen för att se att de ej glömt mig (för att utesluta nånting annat) och sedan ska jag prova att ha dessa klackinlägg i skorna för att avlasta muskeln. Egentligen tyckte hon att jag skulle ha dubbla inlägg för att komma upp ännu mer men det klarade jag inte av att gå med, det kändes jätteläskigt. Dessa i kombination med de som Patrik köpte åt mig i helgen ska nu alltså hänga med mig överallt. Hej å hå, det är ju inte jätteskönt om man säger så men förhoppningsvis en vanesak..



Fick ett par övningar jag ska göra också. Dels massage på det onda stället 1 g/ dag och sen några tåsträckövningar som ska göras 2 ggr/ dag. Inom 1 månad ska det ha blivit bättre och då ska jag också tillbaka på återbesök... Hoppas, hoppas att detta funkar nu så jag får tillbaka mina "vanliga" fötter!!


Och så länge mina skor är utrustade så här så var det ok att fortsätta promenera (även om hon tyckte cykling eller simning egentligen var att föredra...) i lagom mängd. Får jag däremot ont efter jag har varit igång så har jag varit igång lite för mycket. Säger sig väl egentligen självt...

Nu är det bara att vänta och se hur det utvecklar sig... Just nu gör det dessvärre skitont efter morgonens klämmande...




Kommentarer
Postat av: Elsa

Kollade in din kategori, fanns ju mycket gott där! :)



Det är en simpel gryta; jag gör vanlig currysås först, sedan kokar jag upp ärtor, majs och paprika i matlagningsgrädde. Sen har jag i currysåsen och kryddar med lite extra curry samt har i lite grönsaksbuljong. sen häver jag i kycklingen. Så enkelt är det. Ibland har jag i lite vitlök och en halv gul lök också.

2010-09-23 @ 11:57:42
URL: http://barnbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0