Fredagsmys och pirogbak

Igår var det fredag och barnen och jag tjuvstartade helgen hemma hos farmor och farfar med lite eftermiddagsfika, Oscar är aldrig särskilt svårövertalad när det kommer till fika om man säger så...


Kärleksmums och Festis, det är livet det :-) !

 

Sen när vi kom hem satte vi fart med att baka piroger. Det var riktigt länge sen senast, gott är det och väldigt enkelt även om det tar lite tid. Hittade ett kanon bra recept på Matklubben, ska dela med mig av det lite senare..

 
Oscar tycker om att hjälpa till! Han utnämnde sig själv till "ostpåläggare"... Sen att ungefär varannan ostbit hamnade i Oscars mage och inte på pirogerna är en annan sak...

 
Stor koncentration när sesamfröna ska på... Viktiga saker detta!


"Passa fint i min mage" som Oscar brukar säga när han tycker nåt är gott... Sen skulle Oscar absolut ha ketchup till också- men smaken är ju bekant som baken...


Natten till idag har bjudit på EXTREMT lite sömn. Rasmus tycker verkligen att sömn är överreklamerat. Imorse vaknade han kl.4 och var inte alls sugen på att fortsätta sova.. Till sist somnade han om på soffan där jag också lyckades slumra av och till fram till kl. 7 när Patrik fick ta över och "göra morgon" medan jag kröp ner under täcket för åtminstone ett par timmars extra vila..

Nu ska jag ta en barnfri sväng till affären och vila öronen lite... Det ÄR skönt med helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0