Guldstjärna av BVC

Skulle jag väl knappast ha fått ikväll men ikväll blev det fredagsmys så det hette duga för unge herr Andersson - precis som utlovat!

Precis som jag förväntat mig blev det några sista protester när farmor kom och hämtade Rasmus men de gick över förvånansvärt snabbt ändå. Kanske inte så konstigt eftersom det vankades både pizzabak och godisätning (före(!) och efter maten) trots att det är lördag först imorrn...

Jo men eller hur, det där förklädet gjorde ju stor nytta! Eller inte...

Stor koncentration i "utbankningen" och osten blev ordentligt inbankad den också...

"Gott mamma, gott! Idag får DU tacka MIG för maten!"

Efter maten har vi kalasat på skumgodis och ostbågar och tittat på Pippi Långstrump. Halleluja, fattar ni ÄNTLIGEN gick det att övertala honom att titta på Pippi istället för Byggare BOB som var hans första hands val. Hela filmen orkade han dessutom med så klockan hann bli 9 innan jag stoppade om honom i sängen - men då var han trött lirarn, han som vanligtvis somnar 7... Det sista han sa innnan han stängde ögonen var,
"Du är en sockerbagare i staden mamma och jag är pizzabagare på Bergerud!" sen somnade han som en sten!

Annars har vi haft det riktigt bra idag. Var inne och handlade en snabbis på förmidda'n (och Oscar berättade för alla han stötte på i affärn att vi skulle handla grejjer till pizza... Regel nr.1 - säg inget till Oscar som inte tål att upprepas högt bland folk..) och sen bar det av till Söberget för att låta Eva kapa av den vildvuxna frisyren som Oscar åter igen fått. Som vanligt var det ganska vilda protester men hon lyckades ännu en gång - sååå skönt när det är gjort! Efteråt vankades lunch, fika och lek med Arvid och senare också med Wilma när hon kom hem från skolan.

Grabbarna bus käkar lunch, sen var det full rulle i några timmar till!


Denna grimas eller vad man ska kalla det verkar vara Oscars nya frisyrposé...

Och Rasmus (som förövrigt blir 8 månader idag!!!!!) sover hos farmor och farfar. Ska bli skönt att få sova ifred för första gången på ett bra tag men samtidigt känns det lite konstigt att inte ha honom hemma. Det tyckte Oscar också för när jag gjort klar honom för natten sa han att han inte ville ha Rasmus hos farmor utan Rasmus skulle sova i SIN spjälsäng.

Just det, fick låna en annan typ av bärsele av Eva. Då Rasmus snart är för stor för Babybjörnen kan det kanske bli aktuellt att kunna bära honom på ryggen istället.. Ska testa hennes nån vecka för att se hur det känns och om det är värt att köpa en. För hur det än är så vet jag att det är en lång period kvar som jag kommer behöva bära Rasmus i olika situationer och ibland kan Haglöfsstolen kännas lite osmidig...


Testade bara en snabbis nu på eftermidda'n. Det är lite trixigt innan man får till snitsen att få dit honom på egen hand för till skillnad från Haglöfstolen måste sele OCH barn på samtidigt. Vi får se hur jag får det att funka. Provbar Arvid (han är ju trots sina 2 år bara lite tyngre än Rasmus) lite innan vi lämnade Söberget och det kändes väldigt bekvämt. Sen är det ju bara att få Rasmus att vänja sig vid att "åka" på ryggen istället för på magen...

Nä nu får det bli sängen även om jag väntat in i det längsta för att slippa gå och lägga mig själv, men Patrik är fortfarande inte hemma så nu ger jag upp! Imorgon blir det några timmar inne på Mâten och högprio blir att hitta nån som säljer griplastarkärror och lastbilar (i leksaksform då!) för det har jag lovat Oscar att han ska få. Det och munkar till mig själv - det mesta andra kan kvitta ;-) ! Och volangjakten?! Den ligger jag lågt med under helgen då vågen visade sig från sin bättre sida i morse...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0