Trevligt slut på dagen

Så var det kväll igen! Dagarna verkligen rusar iväg känns det som och nu är veckan snart slut!

Oscar var på gott humör när jag hämtade honom från dagis. Och Rasmus var för en gång skull vaken och fick följa med in. Det tyckte han om, full fart framåt och vips så hade han krupit in till leksakerna och barnen :-) .. Oscar tyckte nog också det var lite kul att Rasmus var på dagis men han var väldigt noga med att tala om för de andra att det var hans lillebror och ingen annans och att vi skulle ta med oss honom hem igen...


Rasmus i sin nya overall (Som inte alls var så stor som jag trodde när den väl kom på... Hmm, den satt som ett smäck skulle man kunna säga och då var det ändå storlek 86(!)..) och Oscar i sin nya "arbetsjacka" som vi köpte på Mâten. Han syns bra i den vilket är toppen! Att den dessutom är ganska lång i modellen så den går ner över rumpan är ett extra plus, särskilt nu när han inte längre har blöjor som "sittunderlag"... Bra lek-/dagisjacka!

Det var skönt väder ute när vi kom från dagis så vi var ute och lekte en stund. Eller ja, jag satt på trappen och kollade igenom posten och Oscar körde traktor runt, runt, runt huset och spexade för Rasmus varje gång han passerade - något båda två tyckte var vansinnigt roligt!

Ikväll har vi varit hemma hos familjen Granath och fikat och Oscar fick leka av sig med Julia. Han gillar henne jättemycket och det verkar som om det är ömsesidigt, ändå slåss de som hund och katt mer eller mindre. Mest handlar det förståss om vem som ska ha vilka grejjer och att dela med sig, vilket inte alltid är så lätt när man är 3 år... Under fikat höll de sams iallafall och tryckte 3 hallongrottor var i ett rasande tempo, tror Oscar hann med 3 glas saft också! Hmm, och jag fick i mig en sagolikt god bit drömrulltårta och en halv bulle (andra halvan knyckte Oscar) så jag var inte sämre jag... Kul hade de iallafall och Oscar blev i vanlig ordning MYCKET arg när det var dags att åka hem.

Än så länge är ju deras minsta, Emma lite för liten för att hänga med i Rasmus tempo men oj oj oj när hon växt ikapp lite - vågar knappt tänka på hur det kommer bli då när vi ska ses med alla 4 barnen! Då kan man garanterat snacka ljudnivå! Men det är roligt med jämnåriga barn, mellan Oscar och Julia skiljer det 3 månader och på Rasmus och Emma 5 månader så de kommer nog ha mycket glädje av varandra i framtiden!

Och till sist... Nästan vart jag än går får jag höra att jag har en så gla' unge "Han skrattar ju jämt!". Här är beviset för att så INTE är fallet, han har humör det lilla trollet. Får han inte som han vill då hörs det!

Här är jordens undergång nära för att mamma är lite långsam med att servera gröten. Han håller ju på att svälta ihjäl stackarn ;-)! Haha, kolla in röran i lekrummet i bakgrunden - ser ut som en tromb dragit fram därinne!



Kommentarer
Postat av: Tessan

Jag kan tänka mig att Rasmus blir ännu surare när mamma istället för att raska på med gröten ställer sig och tar bilder av honom istället...känner igen det där....haha

2010-09-23 @ 23:40:29
URL: http://flowerroad.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Hehe, du har en poäng där.. Men dokumentation för eftervärlden är också viktigt ;-) och jag måste ju samla materiel för att visa upp för framtida flickvänner...

2010-09-24 @ 08:48:52
URL: http://bergerud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0