Sömnsabotörerna

Man kan tycka att när varit småbarnsförälder i snart 3 år borde ha vant sig vid att få sin nattsömn störd... Men nej, JAG BEHÖVER SOVA PÅ NATTEN!!!!!

Rasmus vaknade vid ett hugget och var hysterisk och då menar jag verkligen hysterisk. Ingenting hjälpte! Till slut fick han en flaska välling (normalt sätt äter han ju INTE på nätterna längre..) och då lugnade han sig - tills den tog slut! Klockan var nog närmare 2 innan han till slut lugnade ner sig och somnade PÅ mig. Troligtvis är det den där jäkla tandsprickningen som bråkar med honom för nu på morgonen är han ok..

Sen vid 6 tiden imorse kom Oscar in till oss i vanlig ordning. Patrik tog av den blöta nattblöjan och var inte vaken nog att konstatera att det inte bara var kiss i den och således blev det kladdigt lite varstans... Kan inte minnas när Oscar senast bajsade på natten.. In med Oscar i duschen, bort med lakanen från vår säng och sedan vädra och skura golvet. Skurningen var kanske lite överkurs men det finns inget värre än när det luktar skit i sovrummet så det var lika bra. Snacka om uppvaknande! Men nu är det iallafall skinande rent och Oscar är nyduschad så inget ont som inte har nåt gott med sig ;-).

Men jag är trött, skittrött! Som tur är vet jag att det går över framåt 9 tiden, då brukar man komma igång igen...

Man kan kanske tycka att man borde gå och lägga sig tidigare på kvällen för att få sova mer, men kvällen är ju liksom enda riktigt "egna" tiden man har så då känns det nästan lite bortkastat att sova bort den.. Dessutom somnar jag ändå inte före tidigast halv 11 de kvällar jag försökt att gå och lagt mig tidigare..


Våra älskade små sömnsabotörer..

Nu ska vi knalla till dagis! Än så länge är det upphåll och jag hoppas det så förblir så att jag kan hänga ut sängkläderna som just nu snurrar i tvättmaskinen... Haha, undra om det är ett ålderstecken att fundera så mycket kring tvätt som jag gör...

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Göbben

hmmm jo de va en natt att minnas !!

är de lovligt att hämnas på dem när de blir tonåringar :) ??

2010-09-16 @ 09:24:54
Postat av: Elsa

Ja jisses, barn och sömn alltså... Man kan ju bli galen för mindre! Hoppas det var tandsprickning för er del och att de kommer igenom fort så att ni får en lugnare natt inatt. Och hoppas att min egen illbatting vill sova nån gång... Fast det är nog att hoppas för mycket ;)

2010-09-16 @ 10:39:08
URL: http://barnbus.blogg.se/
Postat av: Eva (taweret)

Kul att du løser min blogg. Visst kommer jag ihåg dig =)

Nu hinner jag inte læsa din blogg då jag sitter på bibblan, vi har inte internet hemma æn =( men jag hoppas att det kommer senast næsta vecka. Jag kommer att følja din blogg sen och se hur det går før dig/ er och era fina pojkar.



Kram

2010-09-16 @ 11:05:28
Postat av: Malin [Foto & Vardag]

Ska försöka svara på allt, hehe!

Bilstolen tar upp till 25kg och går även att vända frammåt. Helt toppen! Och även att man slipper stödben och sån skit.



Ja, jag ska skriva lite mer om dagis i bloggen nu efter jag har varit där och tittat.



Bilden på ungarna var verkligen bara tur! Haha! Jag grimaserade och lekte och var högljudd så att dom skulle titta och sen hann jag knäppa av :)

2010-09-16 @ 11:33:19
URL: http://www.mandarinklyfta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0