Långfredag

Våra barn tog detta med långfredag på allvar och gjorde morgon lite extra tidigt imorse... Hmm, och om Rasmus fått bestämma hade dagen börjat ÄNNU tidigare då han vaknade första gången redan 4:15! Länge sedan han senast vaknade så tidigt. Dock somnade han om när han fick komma in i våran säng men 5:55 var det ändå slut på friden. Är det nu jag kanske borde erkänna att jag själv låg kvar i sängen till 7:30 medan min kära make gick ner med båda barnen...?!
 
Oscar i full färd med att rita på påskbreven... Dock har han fått det hela lite, lite om bakfoten. han är helt införstådd med att de ska ges bort, dock tror/tycker han att farfar ska få ALLIHOP!

Hur som haver har vi haft en väldigt bra och skön dag. Oscar har varit med Patrik och svärfar ute och snickrat på garaget medan Rasmus varit inne med mig och pysslat med lite av varje. Ja, fram till i eftermiddags då för då gick vi ut vi också - till Rasmus stora glädje!
 
Oscar är verkligen i sitt rätta element när han får hjälpa till med "gubbarna" (som han själv kallar dem) ute. Han tar varje uppgift på STORT allvar och är genomlycklig! Här får han hjälpa till att spola rent skottkärran från cement...


Ser han något nöjd ut eller?!

Framåt eftermidda'n anslöt svärmor också och vi eftermiddagsfikade på berget. Årets först fika där faktiskt!
 
"Smalkakan" jag skrev om tidigare föll samtliga i smaken! Vad gör man inte för att hålla skinnet spännt ;-) ?!

Och givetvis bjöd Texas in sig själv till kalaset, världens mest sällskapssjuka katt!

Innan dagen var slut hanns det med lite lek också, att gunga tycker Oscar är jättekul! Högt, högt, HÖGT ska det vara!

Rasmus däremot tycker det är fantastiskt roligt att titta på Oscar även om han själv inte riktigt gillar att gunga. Men att sitta i sanden och gräva, det är kul!

Behöver jag påpeka att barnens kläder och skor åker av redan ute på yttertrappen....

Och så en liten "brumbatur"....


Underbara dag! Tur att den var LÅNG så vi hann njuta mycket!


Solen var fantastiskt ikväll! Gick inte att fånga det hälften så fint som det var men ändå...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0