Vätternrundan nästa?!

Efter lunch idag började barnen bli ganska rastlösa här hemma, och vis av erfarenhet vet jag att frisk luft ofast är bästa botemedlet mot det... Så på med kläder och ut för att göra av med lite överskottsenergi!

Inte alls särskilt varmt idag, då det blåst ganska ordentligt och t.o.m regnat lite grann så jag bestämde för att sätta Oscars nya cykelkunskaper på prov och ta en lite längre "cykelpromenad" så vi fick röra på oss lite.

Annars brukar han bara cykla runt på gårdsplanen här hemma eller på asfaltsplanen borta vid skolan om vi åker dit. Så det var lite på chans vi gav oss iväg (visste inte om han skulle orka) men det gick strålande, trots både nerför och uppför och mestadels grusväg. Var dock med och assisterade lite för säkerhetsskull nerför i Fridhemsbacken (hade jag nog visserligen inte behövt då han klarade att bromsa jättebra) och puttade naturligtvis på lite uppför men förövrigt klarade han sig själv!

Så detta kan vi absolut göra fler (och längre!) gånger! Kul!


Mycket nöjd och stolt Oscar som cyklar själv!
 

Tungan rätt i mun! Vår lilla kille börjar bli så stor!

När vi kom in igen blev det "mellis" för barnen och kaffe (för jag vet inte vilken kopp i ordningen idag...) för mig. Sedan sa Oscar att han "behövde slappa lite framför TV:n" och det tyckte jag var en bra idé även för egen del, så här sitter vi nu och tittar på "Lilla röda traktorn". Ganska mysigt och väldigt skönt med en stunds andhämtning för samtliga...


Minst sagt sliten efter cykelpromenaden...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0