Vita tisdag

Vita tisdag kunde man vakna och tända eld i spisen. Den som lämnade sänghalmen sist den här dagen kallades för "fetgrisen". Från Wikipedia Och jag ska vara ärlig och säga att jag var den som låg längst imorse... Och ska man vara en "fetgris" kan man ju lika gärna vara det ordentligt ;-) ... Och för att återknyta till tidigare inlägg har jag alltså bytt byxor...

Äsch, ändå snart påsk och sedan är det måndag och MÅNDAGAR finns till just för att det är då man ska ta tag i saker och ting... Haha lite knepigt bara att det nästa vecka är måndag på tisadg...

Har S T Ä D A T idag - hela dagen! Plockat, plockat, plockat och faktiskt hittat ett golv(!) i lekrummet, hängt undan vinterytterkläderna och plockat lite till *neverending story*... Dammsugar'n fick komma fram en sväng också men våttorkningen sparar jag till imorgon - krafterna tog helt enkelt slut!



Så små de har varit och så fort de växer... Natti,natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0