Fyttirackarn!

I förmiddags bestämde jag mig på att ge cykeln en chans igen. Stoppade ner barnen i cykelkärran och trampade iväg och jag säger bara T U N G T ! Jisses! Nedför går ju an (förstås!) men uppför!!!!


Började lite kaxigt cykla mot Milestensbacken men insåg ganska fort att det aldrig skulle gå, vände och tog svängen till kyrkan istället. Ingen lång väg utan kärra men med kärra var det ett mindre dagsverke! Haha, hur som helst tyckte barnen faktiskt att det var riktigt kul (särskilt nerför!) och jag fick ihop åtminstone några kilometer.

Först tänkte jag inte räkna med cykling men varför inte, jag blev bra mer utsliten av 30 minuter av denna typ av cykling än vad jag blir av 1½ timmes promenad så det får åka raka vägen in i "protokollet"!


Gott svett och rödblommig efteråt!

Men skam den som ger sig, ska prova igen en annan dag och cykla lite längre trots att det är jobbigt! Skadar inte att variera motionen lite...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0