Fy för Dagmar!

Ja, eller Dagmar säger de ju har dragit vidare och att blåsten som härjar nu är ett nytt allmänt lågtryck men jag vet i katten. Det var lugnt under dagen igår och sedan satte det fart igen med precis samma kraft som i söndagsnatt. Riktigt läskigt är det och jag är mer än tacksam över att vi fortfarande har ström. 500 hushåll runt om i Värmland som tydligen är strömlösa fortfarande hörde jag precis på radion.. Usch!

 
Största orosmomentet här i blåsten är den spräckta eken som står alldeles för nära huset för att det ska vara sunt. Än så länge står den dock kvar, hoppas den fortsätter att göra det!

Hade tänkt att åka och handla inför Patriks kommande födelsedag idag men har tänkt om och håller mig hemma, det är ju faktiskt Klass 1 varning utfärdat så shoppingen får vänta till imorgon - om det inte lugnar sig under dagen då förstås.

Inomhus har vi dock en lugn och skön morgon. Patrik har åkt till jobbet, Oscar tittar på barnprogram, jag dricker kaffe med Rasmus brevid mig som leker med en av julklapparna...

 
"Oh hoj!" "Bada!" "Åker!" sitter han och säger medan han plockar gubbarna fram och tillbaka i båten....



Kanske dags att ta tag i dagen och få nåt gjort...

Håll i hatten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0