Väck inte den björn som sover....

Hmm, igårkväll när jag skrev om Oscars ögoninfektion tänkte jag faktiskt tanken att det var länge sedan "Sjukstugekategorin" var öppen. Eller ja, länge och länge men en månad och det är hyfsat för att vara i det här huset den här hösten... Så här i efterhand önskar jag att jag fortsatt hålla kategorin stängd för imorse vaknade Rasmus med 39,5 i feber. Stackars liten!


"Jag tar hand om Rasmus när han är sjuk mamma!" Världens bästa storebror läser bok och lånar ut leksaker till lillebror medan jag fixade frukost.

Efter en alvedonsupp och en flaska välling är han lite piggare nu men idag blir det till att hålla sig inomhus och ta det lilla lugna. Kanske skulle ge sig på att göra nåt julgodis eller skriva julkorten när jag ändå är hemma. Plugga får jag väl i vanlig ordning göra inatt...

Positivt är att Oscars öga redan ser mycket bättre ut idag och imorse tog han salvan helt utan protester, han är så duktig!



Undra vad det råder för sjukdom i huset på själva julafton... ...det är ju faktiskt bara 10 dagar kvar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0