Återvänt till livet

Äääntligen! Magbacillen har lämnat samtliga med god marginal, Oscars penicilllinkur är slut och Rasmus rosslar inte längre. Ok, jag har fortfarande en arm som gör ont och INTE fungerar men bortsett från det så är vi FRISKA!!! Hmm, kanske dumt att säga det högt...

Idag har vi varit inne i Årjäng och fördrivit lite tid...
 
Utfodrade barnen med lite smörgås och yoghurt inne på Patriks kontor innan vi gav oss i kast med våra ärenden som förutom att handla även innebar ett STORT lån från biblioteket...




25(!) lån fick vi med oss hem... Då var det dock inte bara barnböcker utan även lite fackböcker om foto och ett par ljudböcker men ändå... Grejjen är ju den att Biblioteket stänger för flytt om knappt 2 veckor och öppnar inte igen förrän i april så lånetiden är därför förlängd...

Bäst att passa på att få hem massor nytt nu innan alltså, haha blir ju lite som att ha eget bibliotek under tiden ;-)...

Blev en salig blandning av diverse men Alfons, Nicke Nyfiken och Mamma Mu är ju självskrivna vid varje besök på bibblan...

Fick låna med en korg hem att ha dem i, något som Oscar tyckte var väääldigt konstigt - det var ju bibliotekets korg ju!








När vi sedan kom hem har faktiskt jag(!) (för 1:a gången på 5 veckor...) lagat mat. Hur j***a ont det än gör måste jag ju försöka... Hmm, maten blev godkänd av samtliga och jag känner mig förvisso väldigt nöjd över att ha klarat av det men aj, aj,aj va ont det gör nu! Mycket träning kvar innan vardagen kommer kunna funka igen, undra om dessa två veckor som återstår av min sjukskrivning är tillräckligt...?!

Och för att fresta på lite till ikväll så tog vi oss i kragen och iallafall började rensa i klädkammaren vägg i vägg med barnens rum på övervåningen. (Den som på sikt ska bli sovalkov till Oscar.) Myyyyyyyycket skit där inne som fått permanent "mellanlandning" för saker som man inte riktigt vet vart man ska göra av... Men, men nu är vi på gång iallafall och barnen överraskade med att snällt leka inne på sitt rum under tiden...
 
Eftersom vi inte så jätteofta är på övervåningen och leker så är detta rum väldigt spännande...

Nu sover de små liven och jag ska ge mig på att ringa och skrika lite Glocalnet då vi inte haft nåt internet sen igår. Eller egentligen inte sedan i förrgår för igår funkade det typ 3 minuter åt gången - fruktansvärt irriterande! Surfar med mobilen som modem nu men det går ju så seeeeeegt!

Haha och på tal om mobilen,

Dagens dilemma... Rasmus "lånade" min telefon imorse och när jag återtog den hade han på nåt sätt fixat så jag numera har a-fil som bakgrundsbild... Helt klart annorlunda iallafall :-) !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0