Det går framåt

Kan kanske låta "fjuttigt" men i min värld är det väldigt stort... Idag är 1:a dagen sen "olyckan" som jag inte ätit en endaste Citodon (eller någon annan värktablett heller för den delen!) och det har fungerat! Underbart! Däremot måste jag väl kanske erkänna att jag levt lite utöver mina faktiska begränsningar och använt handen liiiite eller ganska mycket mer än jag borde - och det känns nu, men det går iallafall framåt och det är huvudsaken!

Då barnen mer eller mindre höll på att riva kåken redan innan klockan 11 i förmiddags bestämde vi oss för att trotsa snålblåsten och bege oss ut för att "vädra bort" lite överskottsenergi. Ett korvpaket och diverse andra matsäckstillbehör fick följa med för en lunch utomhus...

 
Rasmus verkligen ÄLSKAR att åka pulka och Oscar var mer än nöjd med att få hjälpa till med att klyva stickor till brasan...
 
Ibland är det lite extra bra att bo med skogen inpå knutarna för då behöver man inte gå så långt för att ha utflykt! Vädret inbjöd verkligen INTE till nån långpromenad idag så vi var nog bara max 300 meter från huset... Men det spelar Oscar mindre roll, han är nöjd bara hans lilla ryggsäck och hans lilla termos är med. Att äta ute - det är grejjer det! Hmm, har en känsla av att just "utflyktsgenen" kommer från mig....


Alla våra "barn", för Texas var självklart och som vanligt en självinbjuden gäst... Och är det inte typiskt, båda killarna var glada och skrattade hur mycket som helst både före och efter bilden togs men att le på kommando - det är nåt annat...


Och Rasmus fick tillfälle att bekanta sig lite med vår randiga vän och de fann varandra fiinfint :-) ! Oscar verkade dock en smula sotis över att Texas tydde sig till lillebror, för "kattkräket" är ju hans katt... Rasmus var ur pulkan en stund men visade ganska snabbt tydligt att han hellre satt still i pulkan för han hade ganska besvärligt att röra sig...

Och lite mat fick vi i oss också. Och jag håller med Oscar, grillad korv smakar bäst utomhus!


Mumsar på för fullt! Fick dock assistera Rasmus för det är inte lätt med händerna paketerade i vantar... Och så missade vi att ta med Rasmus vattenmugg så han fick testa lite festis... Hmm, kan säga att Oscar var bra mycket äldre när han fick söta drycker första gången... Men, men! Oscar klassade detta som "Fredagsmys i skogen" och ja, det hade han ju faktiskt ganska rätt i!

Är supertrött (och fortfarande frusen efter utflykten) även ikväll så faktiskt så ska vi snart gå och lägga oss. Imorgon väntar nya äventyr... Inte riktigt så spännande som det låter kanske men nog så trevligt!

Go'natt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0