Heldag i sta'n!

Hemma igen! Full rulle från klockan 9 i morse (hmm, eller nja klockan var väl i ärlighetens namn t.o.m kvart över 9 innan vi väl kom iväg) men det berodde bara på att barnen överraskade med att sova längre än vanligt - vilket man absolut INTE ska klaga på...

Började dagen med stick i fingret på vårdcentralen. Läkarn brukar vilja att vi tagit nya prover på Oscar innan vi kommer dit och det är faktiskt smidigare att springa in på vårdcentralen i Årjäng och göra det innan vi far till Karlstad än att göra det på sjukhuset där man aldrig vet hur länge man får vänta.. Rasmus och jag väntade i bilen medan Patrik och Oscar sprang in på vårdcentralen och när de kom tillbaka berättade Oscar precis hur det hade gått till: "Först krånglade och bråkade jag lite men sen lugnade jag ner mig och då gick det bra!" Haha, han är så go' vår lilla kille, och duktig - många stick har det blivit i hans små fingrar!

Det blev sedan ett kärt återseende bland alla leksaker i väntrummet på barnmottagningen där både Oscar och Rasmus hann att grejja en bra stund (vi var ute i väldigt god tid!) innan "vår" sjuksyrra kom och hämtade oss för längd och vikt. Och denna gång gick det hur bra som helst, inga protester överhuvudtaget utan allt bara flöt på! Nu mäter han 1 meter blankt - börjar bli lång och följer kurvan fint!

Sen fick vi vänta lite igen, blev tilldelade godisrummet idag!

Oscar surade lite och tyckte vi kunde få vänta i det andra väntrummet istället (roligare saker där...), ända tills han hittade Tiger - då blev allt plötsligt kul igen!

Den hoppade upp och ner och sjöng nån hysteriskt sång samtidigt - urkul tyckte Oscar!

Doktorn hade inte så mycket att säga. Utan det var mer mest det vanliga om allmäntillstånd och dy.l. Kurvan vi gjorde för några veckor sedan visade fortfarande lite för höga värden på morgonen så nu ska vi öka upp kvällsdosen lite för att kompensera. Idag tog de faktiskt ett blodtryck också (är nog minst 1½ år sen senast!) vilket Oscar först var lite skeptisk till men sen ändrade han sig och tyckte bara det var kul när maskinen satte igång. Så idag har han verkligen varit helt otrolig - inga protester överhuvudtaget! Nu ska vi göra en ny kurva om 3 månader samt samtidigt då ta nya testosteronprover och nästa återbesök blir inte förrän i sommar! Skönt!

Efter besöket på sjukhuset hade lillkillen sannerligen gjort sig förtjänt av en glass ute på Bergvik...

Ok, jag erkänner mamma och pappa mumsade också i sig varsin...

Sedan blev det en liten obligatorisk sväng runt i butikerna på Bergvik... Kul för mamma E och pojkarna (stora som små) ställde snällt upp på att vänta tålmodigt på mig när jag tittade runt... Oscar suckade dock t.o.m tyngre än Patrik för varje affär som jag sprang in och ut ur... Haha, bara att han vänjer sig!





Ny "jamas" till lillebror. Jag kan inte få nog av Barbafamiljen :-) och Rasmus verkade faktiskt också gilla den! Kul för honom med nåt nytt bland allt det ärvda...










Och mockasiner till storebrorsan! (Som han fick välja själv!) Han var hur som helst mycket nöjd när han provade dem här hemma innan läggdags!

Hittade faktsikt en jeanskjol och en top till mig själv också. Kul med lite nytt för egen del också! Annars snöar man nästan alltid fast på barnavdelningarna nu för tiden...









Ett kortisvarv inne på bokrean också... Mest för att jag själv kommer ihåg hur roligt jag tyckte det var med bokrea när jag var liten och även om vi är flitiga besökare på bibblan så är det ganska kul med egna böcker i bokhyllan också!
Men åh vad jag börjar längta efter mer "riktiga" böcker med mer text än bilder, men men den tiden kommer...






Sedan sammanstrålade vi med svärföräldrarna som passande nog kom med flyget från en vecka i varmare land i eftermiddags.

Ja, så tar vi en fika till! :-)

Vi hade egentligen tänkt hinna med IKEA också innan hemfärd men klockan drog ut på tiden så vi struntade i det och åkte hemåt istället. Vid det laget var vi ganska trötta och det var skönt att slippa åka hem i mörker... Båda barnen slocknade nästan direkt vi började rulla hemåt och sov hela vägen hem så vi får väl se hur länge det dröjer innan Patrik återvänder från nattningen...

Skönt att vara hemma!!!


Kommentarer
Postat av: Eva

Vad duktig han är =)

2011-02-24 @ 11:17:25
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0