Ups and downs...

Känns som om jag löst biljett till livets berg-ochdalbana... För de senaste 6 veckorna har verkligen varit både och, mest och - vilket inte är att betrakta som nåt positivt i detta sammanhang. Självklart handlar det om handen, den onda handen! För nu gör den ont igen, skitont för att vara mer exakt och jag håller på att bli tokig över att inte fungera normalt...

Ringde faktiskt ortopeden i förmiddags igen för att rådfråga lite och fick åter igen prata med guldsköterskan Ingrid. Helt seriöst ska jag nog sätta in dagens ros i NWT till denna underbara människa då det är hon som både räddat mig från felgipsning och snällt svarat på frågor och förnyat recept varje gång jag ringt - alltid lika trevlig! Hur som helst så lugnade hon mig med att det är fullt normalt, både att det gör ont och är svullet och att det så kommer att fortsätta göra - läääääänge! Usch, fy, blä *många fula ord* om och om igen, less är bara förnamnet!



Hon rådde mig att se till att vara bra smärtlindrad för att kunna använda handen då den ändå mår bäst av att vara i rörelse så länge man inte överbelastar den, dock tyckte hon inte att jag skulle äta mer Citodon utan rekommenderade istället 1 Diklofenak i kombination med 2 Panodil, 3 ggr / dag. Diklofenaken skulle va bra eftersom den även är inflammationshämmande. Vi får väl se om det hjälper...


Med andra ord har knappast humöret varit på topp idag och att Oscar dessutom passat på att vara extra mycket 3½ på ALLA sätt och vis har ju knappast underlättat. Den lilla, lilla retstickan som verkligen kan konsten att driva en till vansinne precis lagom mycket... Åh vad jag älskar honom, men åh vad jag hatar när han håller på och bråkar!

Rasmus har inte heller varit på topp idag. Hostat jättemycket inatt och även en del under dagen och ikväll strax innan läggdax så spydde han... Hmm, hoppas verkligen bara att det var en tillfällighet så att inte allt börjar om igen...


Nu sover barnen och vi ska börja titta på en film. "I rymden finns inga känslor" blir det ikväll. Sen väntar en renbäddad säng (har t.om tvättat istoppstäckena!) i ett välvädrat sovrum och jag hoppas verkligen att morgondagen kommer kännas lite lättare... Dessutom hoppas jag på att Linköping får minst en invånare mer under det närmaste dygnet då jag vet en blivande mamma och pappa som längtar lite extra mycket just nu! Lycka till ♥! 

Slut för idag, tack för idag! 


Kommentarer
Postat av: Eva

Hoppas att diklofenaken hjälper. Jag tycker inte alls att den är lika bra som smärt lindrande iaf inte efter ett par dagar.



Hoppas att ni får en trevlig och lugn helg!

2011-02-25 @ 22:23:44
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0