Försoven morgon

När Patrik smög ur sängen för att gå till jobbet imorse följde Oscar efter honom ner efter en stund. Både jag och Rasmus var just då också vakna men sen somnade vi visst om! Hmm, något som ALDRIG händer eftersom Oscar alltid brukar komma upp och härja runt med jämna mellanrum när Patrik åkt... Men inte idag! Jag vaknade igen 8.08! Dagis börjar 9 och innan dess ska vi hunnit äta frukost, klä oss och transportera oss dit, morgonrutiner som jag dagisdagar vanligtvis brukar sätta fart med senast 7.45 för att slippa stressa.

Jag blev med andra ord plötsligt väldigt vaken och kom upp och igång direkt! Väl nere sitter Oscar nöjd och tittar på barntv och hälsar mig med ett "Jag har sovit gott mamma och jag vinkade åt pappa genom fönstret!".
Hursomhelst så hann vi till dagis nästan i tid (typ 5 över) och även idag gick dagislämningen helt utan problem - skönt!

Väl hemma har jag också fått i mig frukost och KAFFE (något som inte hanns med tidigare...) och ska alldeles strax sätta fart med lite av varje.

 
Hihi, vintern har sina fördelar. Rasmus fick behålla pyjamasen på under overallen när vi kastade oss iväg. Något som Oscar visserligen ifrågosatte en del men Rasmus för egen del verkade tämligen obesvärad av.

I vanliga fall brukar det betyda en ganska dålig start på dagen att försova sig på morgonen men idag känns det precis tvärtom. Dels innebar det ju att både jag och Rasmus faktiskt fick en extra timmes välbehövlig sömn och dessutom hann vi ju i tid ändå. Båda barnen har börjat dagen på finfint humör och bara det är ju värt hur mycket som helst - S O V A vilket underbart ord!


Oscar "in action" på dagis i måndagseftermiddag...


Kommentarer
Postat av: ♥ Jenny ♥

sköt att sova lite längre =)



söta ungar du har =)

2011-01-12 @ 19:38:18
URL: http://caspadia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0