Många nyanser av vitt

Efter december månads ganska färgglada färgtema här hemma med röda gardiner, tomtar, pepparkaksgubbar, glitter, stjärnor och allt vad det varit så är det ganska skönt att nu plana ut i lite mildare färger... För hur mysigt det än är med allt det röda färggranna när man plockar fram det i december så är det faktiskt ganska skönt när det sedan är dags att plocka bort det igen nu i januari...


Amaryllisen jag fick av Patrik i namnsdagspresent sjunger på sista versen men blommorna är lika fina (egentligen finare!) i vas som på stjälk.

Det känns både ljusare och renare på nåt sätt med lite ljusare färger och så matchar det ju snötäcket som fortfarrande ligger utanför... Däremot känner jag mig själv så pass så jag mycket väl kan känna precis tvärtom om några veckor och ta fram nåt mönstrat och färgsprakande igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0