Nervöst



Om en stund ska vi alltså åter igen bege oss till Karlstad för återbesök på ortopeden och kontrollröntgen av armen och således få reda på om frakturen behöver opereras eller INTE. Hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det ser fint ut och läker som det ska så att jag slipper fler åtgärder!

Under helgen har jag varit ute och Googlat lite på just radiusfrakturer och samtidigt skrämt upp mig själv lite grann på hur det kan bli och hur olika operationer kan komma att gå till. Men men jag har bestämt mig för att för en gång skull inte förvänta mig det värsta utan istället hoppas på positiva besked men nog känns det nervöst. Att det dock fortfarande gör så fruktansvärt ont talar ju dessvärre inte för nåt "solsken" direkt.

Läste samtidigt lite statistik kring detta och log lite för mig själv när jag funderade på till vilken "riskgrupp" jag kan tänkas tillhöra då det främst är äldre kvinnor samt unga vuxna som utövar någon form av extremidrott som brukar ådra sig denna typ av skada...

Undrar om mina fysiska utövanden klassas in som extremidrott ;-)?! Särskilt som jag inte ens hunnit få på mig skidorna när olyckan inträffade...

Men positivt är ju iallafall att sjukgymnasten jag träffade förra veckan ansåg mig för UNG för att behöva göra det bentäthetstest de erbjuder på radiusmottagningen. Haha, men hon erbjöd mig faktiskt först för att sedan ändra sig - den tackar vi för!










Bild lånad från,
www.vardguiden.se











Och det där om att armbågsbenet oftast förblir oskadat gäller inte för mig... Ska det va så ska det va så jag slog till och bröt båda delar, här gör vi inget halvdant inte ;-) ...

Dags att sätta fart - håll tummarna för mig idag!!!!

Kommentarer
Postat av: jenny

håller tummarna =)

2011-01-24 @ 11:17:05
Postat av: Amanda

Håller alla tummar jag har för att det gått bra idag!



Mitt möte gick väl halvbra. Blev beordrar vila i väntan på provsvaren. Hur lätt nu det är med en sjövild 3-åring hemma. ;)

2011-01-24 @ 16:25:23
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0