Redan torsdag!

Den här veckan har verkligen rusat förbi, något jag insåg i eftermiddags när det plötsligt gick upp för mig att det är torsdag och inte måndag (som jag fick för mig en stund) idag. Vet inte varför jag fick för mig det men med tanke på att torsda'n är vääääldigt mycket närmare "rätt sida" helgen än månda'n så är det väl bara att tacka och ta emot!

Eftermiddagen har iallafall varit väldigt produktiv med introduktion av nya kursen på skolan, fika hos Patrik, biblioteket och ICA. Och som vanligt har Oscar varit helnöjd med att vara ute på turné! Han gillar när det händer saker - sen är det inte så noga vad för aktiviteter det handlar om...

Snacka om att det var full rulle här hemma nu på kvällskvisten!

Haha, för ett par veckor sen pratades det ju om på radion http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=4242619 att barn som sjunger mycket utvecklas till kreativa personer som mognar fortare. Om det ligger nån form av sanning i det kan det bli vad som helst av Oscar för han går omkring och sjunger mer eller mindre  jämt.

När vi var på skolan i eftermiddags underhöll han med "Aj, aj, aj det bultar och det bankar sen du lämnade mig" i korridoren. Då tänkte jag tanken att jag var glad att han sjöng den och inte den något upphottade versionen av "Bjällerklang" hans far ivrigt lärt honom. Men nog borde jag vetat bättre än att faran var över där för när vi senare stod i kö på ICA för att hämta ut Patriks paket så drog han av den också! "Bjällerklang, bjällerklang cykla bakofram, i ett hörn så stod en björn och måla snorren grön!" (Just vid detta tillfälle hade kanske "Pärleporten" passat bättre med tanke på att f.d. prästen stod bakom oss i kön...) Ja vad säger man, det är inte alla gånger man uppskattar hans musikaliska öra lika mycket...

Och så har Patrik äntligen fått sin födelsedagspresent och ja han gillade den!

Oscisen ville förståss också vara med och modella!Presenten var en Windstopperjacka från Predator tänkt till jakt, fiske och andra skogsutflykter. Satt som ett smäck och verkade värma både kropp och hjärta hos herr Andersson - alltså värd att vänta på! Hmm, egentligen är jag ju knäpp som köper jakttillbehör i present, det KAN ju uppfattas som att jag VILL att han ska vara borta i skogen ännu mer...

Och jag har också fått en present idag...

Oscar hade gjort ett pärlhalsband på dagis som han propsade på att det var till mig. Finfina grejjer! När jag försökte med att man kunde ha det som armband också (passade bra med 3 varv runt handleden) tittade han på mig som om jag vore dum och sa "Nej mamma, det tillhör halsen!" Så det så! Lite roligt att jag för en gång skull fick en present, annars brukar vanligen teckningar och andra skatter vara dedikerade pappa eller farmor men mig brukar han inte vara så givmild emot. Jag tackade och sa att det var väldigt fint vilket han höll med om "Jag visste väl att du skulle bli glad och tycka det var snyggt mamma!"

Det var allt för idag! Hörs imorr'n!


Kommentarer
Postat av: Mogge

Det var en mycket tjusig jacka :) Måste nog be Kristin köpa en sån till mig med...

2011-01-13 @ 22:42:33
Postat av: Göbben

Bara att erkänna du tycker de är skönt när jag drar ut i skogen :)

2011-01-14 @ 08:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0