Testat gipsets motståndskraft...

...och faktiskt får jag nog ge det med beröm godkänt! Tjong i medaljongen vad jag sopade i armen i en dörrpost för några timmar sen. Det gjorde ont, ont, ONT samt att det hördes ett svagt knak i gipset men efter en stund återgick smärtan till den "vanliga nivån" och känner man utanpå där jag slog i känns ytan oförändrad så det gick nog bra...

Förövrigt måste jag nog säga att jag gör framsteg. Nog för att det fortfarande gör alldeles för ont men rörligheten blir faktiskt sakta men säkert bättre och bättre...
 

Övningarna jag markerat som svåra kunde jag inte alls utföra för några dagar sen och nu går det faktiskt ganska hyfsat (om man bortser från smärtan då...).

Dessutom kan sägas att jag numera klarar både att ta och AV BH:n samt locket på tandkrämstuben själv och tidsåtgången för att hänga en maskin tvätt har sjunkit från typ 45 minuter till 25 minuter. Dessutom skar jag min egen kvällsmat i småbitar ikväll. Ha, ha inte illa va...?!

Dock märker jag väldigt fort då jag "velat lite för mycket", som ikväll... Men det är svårt, för samtidigt som man inte ska överanstränga sig så ska man ju faktiskt försöka använda handen så mycket som det går för att undvika framtida stelhet et.c...

Men, men jag får höra mig för ännu lite mer när jag ska till sjukgymnasten igen.


Har förresten kollat upp så jag kan få gå till mottagningen här i Årjäng istället för att behöva åka till Karlstad. Fick en tid nu på fredag!


Plötsligt kom kylan tillbaka idag och det har inte alls kännts lockande att ge sig ut. Da'n har ändå rusat förbi i ett rasande tempo utan att vi gjort nåt särskilt - mer än att klippa Oscars hår då förståss!

Imorgon skulle jag egentligen haft min första redovisning/förhör på distanskursen men det blir tyvärr inte av. Jag har försökt att läsa under den gångna veckan men det har inte funkat riktigt så bra som jag hoppats då jag blir väldigt allmänpåverkad och trött av både smärtan och värkabletterna. Känns väldigt surt att hamna efter i planeringen redan innan man hunnit komma igång ordentligt men just i detta fallet är det väl bara att "gilla läget" antar jag..  Får väl lägga på ett extra kol när huve't börjar funka normalt igen!

 
För ovanlighetens skull lite syskonfrid idag på morgonen.... Båda försjunkna i böckernas värld! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0