Vägen till Oscars hjärta...

...går via Barnens Hus! Nej vars, så illa är det inte men vissa dagar är det inte mer än rätt att det är så!




Hur man nu kan bli så glad för en grävmaskin i plast övergår mitt förstånd men denna var iallafall vad Oscar valde inne på Barnens Hus. Kan tilläggas att lyckan var total!

Bortskämd?!
Ja kanske. Eller, nej förresten, vid närmare eftertanke inte. Att ta medicin 3 ggr/ dag varje dag, träffa doktorn minst 3 gånger om året och stå ut med provtagningar därimellan är nåt som Oscar fått lära sig att leva med så varför inte kompensera det lite med att åtminstone göra läkar-/labbesöken till nåt kul?! Visst, han vet inget annat för så här har det alltid varit men ändå. 199 kronor är billigt för att få se tårar förvandlas till skratt.

Allt för vår älskling, det är minsann inte roligt att vara den som ser till att han börjar gråta blir stucken. Än så länge är det inte riktigt lätt att förklara varför heller, särskilt inte när förklaringen bemöts med:

"Dom får inte titta på mitt blod för det är bara mitt!"
 

Det ligger nåt i det han säger... 


Kommentarer
Postat av: Helena

Helt rätt med roliga mutor. När jag var lite och skulle tömma mina väskefyllda knän (reumatism) hade vi alltid pratat innan om vad jag ville hitta på för kul efteråt och vad jag ville ha för present. Tänk att jag bla förvärvade ett fint hus till min Forest Family-familj! Inte illa.

Jag kommer ihåg att det gjorde svinont, men jag tyckte inte att att det var så värst läskigt eftersom det alltid blev kul efteråt.

2011-07-21 @ 08:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0