Härliga dagar

Den här veckan (så här långt!) har verkligen vädret varit snällt mot oss. Soligt, varmt och härligt. Idag har det visserligen varit ganska molnigt men ändå lika varmt, vilket egentligen passar mig bättre då min panodilvita hy och sol tyvärr inte är nån jättelyckad kombo...

Dagen har bestått av utelek, utelek, utelek. Massor med frisk luft och ännu fler nya insektsbett, sommarens baksida :-(. Både Oscar och jag är helt täckta av otäcka fläckar, Rasmus verkar tack och lov klara sig bättre...

I förmiddags satte jag igång blomduschen åt barnen, vilket uppskattades MYCKET!

Iskallt vatten... Men det bekymrar ingen av dem så länge det är blött!
 
Det är så härligt, för senaste tiden har killarna verkligen kommit överens, (iallafall största delen av tiden...) lekt tillsammans och verkligen haft kul. Det är ju Oscar som sätter reglerna men det funkar faktiskt och Oscar blir mer och mer mån om att lillebror också ska vara med!

Jag älskar Rasmus sätt att skratta. När han tycker något är riktigt roligt skrattar han verkligen med HELA ansiktet!
 
På eftermidda'n gick vi ner till fotbollsplan en sväng för Oscar tyckte att de behövde springa av sig lite... Oscar hittade en boll som inte blivit inlåst och satte genast igång att springa fram och tillbaka med den, "Jag är i stora lagret och Rasmus får vara i det lilla lagret"... Och naturligtvis hade Oscars "lager" vunnit redan innan matchen börjat, särskilt med tanke på att Rasmus inte fick en chans att komma i närheten av bollen...



Jag roade mig med att klippa till ett par jeansshorts i förmiddags och sedan frågade jag Oscar om han tyckte det blev fint. Jo då, det tyckte han allt, men han tyckte jag skulle dra upp dem mer i midjan och så klippa lite i tröjan så att den också blev kortare... Hmm, ungefär då började jag fundera på om det verkligen var så smart att klippa i byxorna framför ögonen på Oscar...

Det var allt för idag! Dags att nanna kudden och imorgon är det redan F R E D A G. Dock ser ju vädret sämre ut de närmsta dagarna så imorrn skulle jag tro att det blir lite mer inomhusaktiviteter... Kan va skönt det också som omväxling!

Natti, natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0