Kaffe på sängen...

...och värre 3-års T R O T S än någonsin för är det morsdag så är det, då ska man känna att man är just mor!


Oscar hade ritat mig en fin grön skördetröska som tröskade vid vattnet. Och lillebror hade hjälpt till lite med den gula bakgrunden. Riktiga små picassos! ♥

Dessutom fick jag kaffe på sängen, fin sång (Oscar var övertygad om att jag fyllde år!) och 2 rosenbuskar som Patrik planterat åt mig i eftermiddag. Jag älskar rosor och det har blivit lite av en tradition att jag fått just rosenbuskar av olika slag på de 3 morsda'r som jag hittills fått uppleva (4 om man räknar med i år...).


Min egen lilla trädgårdsmästare hjälper till att plantera en av rosorna....


Sedan skulle det vattnas... ...något som Oscar mer än gärna hjälpte till med!

Lillebror övervakar...



Sedan blev jorden blöt och härligt kladdig, något som båda småkillarna tog sig en närmare titt djupdukning i på och därav är nu ytterkläderna numera nytvättade ;-) ... Haha fint blev det iallafall och ännu finare kommer det bli när buskarna fått växa till sig lite!

När vi ändå var igång med trädgårdspåtandet gjorde vi faktiskt om hela rabatten på framsidan. Eller rabatt och rabatt, vårlökshav är en bättre beskrivning... Hur som helst är det havet nu snart ett minne blott. Patrik och jag har kanske inte riktigt varit överens om hur det ska se ut där men nu blir det lite mer som jag vill. Hihihi... Dock hann vi inte riktigt färdigt innan kvällen kom så vi får se om jag hinner ta ett litet ryck till med spaden imorgon. Jobbar dessutom bäst med spaden när jag inte har någon ser vad jag gör (förrän det redan är gjort!) så det blir nog bra detta ;-) ... Fortsatte dessutom plantera de små petuniaplantorna som jag ska ha i diverse krukor men jorden tog slut så det blev inte heller färdigt idag.


Rasmus var fullt övertygad om att Texas var lite sugen på småsten... Texas i sin tur var i vanlig ordning nöjd över uppmärksamhet, oavsett behandling!

En bra morsdag, trots att vädret har varit allt annat än mysigt och Oscar största delen av dagen visat upp sin allra trotsigaste och tjurigaste sida. Dock kom han på bättre tankar under eftermiddagen och dagen fick iallafall ett trevligt och positivt avslut :-) !


Envis som synden!

Rasmus med en inneboende (som håller på att flytta ut!)... Haha, lite kul ändå med bilder som visar dagen precis som den är, utan styling och krusiduller liksom....

 
Jag är såååå lyckligt lottad att få vara mor åt dessa två små godingar!

Och förstås, grattis på morsdag även till min egen mor och svärmor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0