Oändligt mycket bus!

I eftermiddags åkte barnen och jag in till sta'n för att möta upp Frida och lilla Elvira i "lillvalla" (ett grönområde mitt i sta'n lite i stil med Mariebergskogen). Vädret har verkligen varit underbart hela dagen så det passade perfekt och hur bra som helst för allt spring Oscar har i benen...


Full fart i linbanan!

Oscar som ibland kan vara lite avvaktande mot nya (och även bekanta också för den delen!) ansikten visade inga tecken alls på någon sån blyghet idag (snarare tvärtom!). Tror han blev "bästis" med varenda unge och höll oavbrutet tempo i 1½ timme. Linbanan blev nog lite av en favorit (efter att en några år äldre flicka hjälpt och visat honom...) och han ville aldrig sluta leka! När jag laddade ur kameran slog det mig att jag helt missade att ta kort på lilla Elvira trots att jag hade kameran framme. Hmm, hur som helst var hon alldeles sockersöt! Det var så kul att få se henne "live" efter att bara sett bilder tidigare!

Tack för sällskapet idag fina Frida! ♥

Förutom eftermiddagens aktivitet har vi hunnit med att inhandla ett "Blocketfynd" ute i Vårdsberg, handla en DVD-spelare till mamma (min mamma alltså!), välkommen till 2011 förresten ;-) .... Käkat pannkakor och fredagsmyst med fanta och salta pinnar.

 

Innan läggdags idag var det duschdags för små killarna! Vilket Oscar plötsligt bestämde sig för att sätta sig helt på tvären till. JAG VILL IIIIIIIIIIIIIIIIIINTE DUSCHA!!!!!! Och vill inte Oscar så vill inte Rasmus och sedan kan ni ju kanske räkna ut själva vilket oväsen detta resulterade i... Hmm, men men rena och väldoftande blev de iallafall. Haha och redo att smutsa ner sig igen imorgon!


Minst sagt sliten efter dagen (och 3 tidigare sena kvällar!) sover den stora lillkillen gott brevid mig, för ja, efter 1:a natten insåg han att det var mysigare att göra mig sällskap i stora sängen än att ligga ensam i bäddsoffan...

Go'natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0