Sista dagen i maj

Och dessutom sista dagisdagen för denna vecka eftersom att det är helgdag på torsdag. Lite konstigt känns det att det faktiskt totalt bara är 5 dagisdagar kvar för Oscar innan sommaren och sedan till hösten ska han ju som jag redan berättat börja på skolan istället... Men, men det blir nog bra (kanske är jag som kommer ha svårast att vänja mig ;-) !). Det hade inte varit några som helst problem när de var där och hälsade på förra veckan och innan det är dags på riktigt i höst är det 4 inskolningstillfällen inplanerade + att vi troligtvis kommer gå dit något extra och hälsa på när de öppnar efter semestern.



Igårmorse när jag lämnade honom hade de fått ett helt lass med nya leksaker så han hann knappt få av sig ytterkläderna innan han sprang in. Det roliga var att Rasmus också såg att det var lite extra roligt och var mer motstridig än någonsin till att gå därifrån. Rasmus tycker nog att det är hemskt orättvist att storebror får vara där och leka medan han själv måste följa med tråkiga mammma hem igen... Hmm, men hans tid kommer ju i augusti - det ska bli mycket spännande att se om han tycker det är lika kul att vara där när inte jag är med....

Ser ut att bli bättre väder läs inte så förbannat blåsigt! idag. Ska man tro yr.no så kan eftermidda'n bjuda på upp till 22 grader. Inte helt vindstilla dock men lite lugnare.... Men, men vi får väl se hur verkligheten ser ut. Just nu ser det iallafall ganska ok ut och är redan 15 grader.

 

Nähä, dags att svepa kaffet och göra dag på både barnen och mig själv!

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0