Sista visan...

...har vi sjungit idag! Åtminstone för den här terminen för idag var det avslutning på Mie's musiklek i församlingshemmet här i Blomskog! Lite trist (även fast denna termin blev något längre än det från början var sagt) för det är en trevlig, rakt igenom väldigt lagom aktivitet mitt i veckan. Lagom långt hemifrån (gångavstånd), lagom mycket sitta still för barnen, lagom mycket vuxna och barn där, lagom mycket KAFFE :-) och så håller leken efteråt på precis så lagom länge att det inte hinner bli tråkigt... Både Oscar och Rasmus tycker det är jättekul och jag själv tycker det är väldigt skönt med ett par timmars umgänge med andra vuxna människor!


Mie bjöd på glass och kex som avslutning, något som uppskattades VÄLDIGT av alla barn utom Rasmus, han tycker verkligen INTE om glass. Hmm, knepigt!


Lite extra mycket avslutning kändes det som för min del eftersom att jag inte kommer vara mammaledig längre när det drar igång igen till hösten. Visst, kanske kommer jag kunna ha möjlighet att gå dit ändå (åtminstone nån gång ibland) men ändå...

Efter lite lunch somnade Rasmus gott och Oscar fick ta igen sig lite han också... Haha, jag gillar Oscars stil!
 

Resten av eftermidda'n "försvann" i vanlig ordning otroligt fort. Vi trotsade blåsten och var ute ett par timmar på eftermidda'n. Barnen behövde verkligen få springa av sig lite och jag behövde absolut den friska luften. Plockade ordning lite bland uteleksakerna, och hämtade posten...


Någonting är VÄLDIGT spännande... I bildcollaget nedan har Oscar själv fått fota vad det var som fångade killarnas intresse!


Lasse nedanför oss har ju en häst gåendes i hagen utanför huset! Oj så Oscar kämpade för att få "pållen" på bild eftersom han rörde sig hela tiden. "Åh nej, jag missa igen!" "NU fick jag han!" . Haha och sedan blev det full jackpot när Lasse dessutom kom hem med lastbilen medan vi stod där. Snacka om lyckad eftermiddag!


Det var dagen idag, en bra dag!


Maskrosplockaren numro 1! Han vill ju bara vara go' även om just maskroser kanske inte tillhör mina favoriter....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0