Sulkydyna

När jag köpte denna dyna till Oscars vagn 2008 var tanken att jag skulle byta tyget på den då dynan var blå och vagnen svart. Det blev dock aldrig av - förrän nu! Nu när Rasmus fick en "ny" sulky kändes den blå dynan plötsligt ännu tråkigare (+ att den dessutom hunnit bli ganska sliten och urtvättad under de här åren) så häromda'n gjorde jag slag i saken och förnyade lite....


Innan, tråkig och urtvättad blå...


Gjorde det lätt för mig och vändsydde den helt enkelt. Tyget jag hade hemma räckte bara till framsidan men det duger, baksidan syns ju ändå inte och då slapp jag dessutom göra ny "fästanordning".

Och resultatet!



Blev helt ok faktsikt, särskilt med tanke på att jag sammanlagt inte lagt ner mer än drygt en timmes arbete. Tyget hade jag dessutom hemma (ett kuddfodral till en prydnadskudde som inte längre passade in här hemma...) så materielkostnaden blev ju typ gratis också ! :-)

När jag ändå höll på passade jag samtidigt på att korta av dynan lite (biten vid fötterna fyller ju ändå ingen funktion mer än att den blir hemskt smutsig av skorna...). Biten jag klippte bort gjorde jag en extra kudde av istället.

 
Syns kanske dåligt på bilden eftersom att kudden är i samma tyg som resten av dynan men nu är det iallafall komplett. Dynan har jag fäst med kardborreband på baksidan av ryggstödet så den är lätt att plocka bort om man inte vill ha den!

När jag var färdig ångrade jag dock tygvalet lite grann och funderade på om inte hundar varit roligare...

Men å andra sidan, tyget jag valde är lite kraftigare och dessutom med tanke på hur fort det gick kanske jag byter igen...


Vad tycker ni?! Ett litet lyft iallafall väl  ;-) ?!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Blev ju supernice! Vad duktig du är! Jag kan inte ens sy en rak söm på maskin:))

2011-05-28 @ 00:45:01
URL: http://flowerroad.blogg.se/
Postat av: ♥ Jenny ♥

jag tyckte inte att hundarna va lika fina som det tyget du tog! behåll det du =)

2011-05-28 @ 09:28:46
URL: http://caspadia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0