Tack för det televerket!

Och så är vi med i matchen igen! 2 dagar tidigare än utlovat började telefonen ringa och bredbandet surfa igen - tur det, jag har ju virituella morötter att skörda, bloggar att läsa, traderaauktioner att lägga ut, hela fejjan att hålla koll på och inte att förglömma min egen blogg att skriva. Det är mycke' nu ;-) ! Nej vars, men ändå skönt att det funkar igen!



Ikväll har vi dock haft "tråktjänstgöring". Barnen sover, jag manglar och stryker ikapp och Patrik klipper gräset (som helt plötsligt växer FORT när det fått både värme och sol.) Längtar efter att bara sjunka ner i soffan men samtidigt är det så här dags man får passa på att få något gjort om man ska få något gjort...

Just nu är nämligen Rasmus mer i sitt esse än någonsin (eller just nu sover han ju men när han är vaken!). Han klättrar, klättar och klättrar snabb som en liten vessla och man måste passa honom HELA tiden. Och ju mer jag passar honom desto mer hyss hittar han på för han tycker det är vrålkul när jag kommer efter honom... Hmm. Samtidigt vågar jag helt enkelt inte låta honom vara och fara som han vill för med tanke på att han är totalt orädd så finns det då risk att han gör sig riktigt illa. Han blir åtminstone något lugnare när Oscar är hemma för då håller han sig gärna i närheten av honom men de timmar Oscar är på dagis är han desto mer vild än tam!

Lugnet före stormen...
 
Att Rasmus sitter stilla på golvet och grejjar med nånting hör knappast till vanligheterna men det är sååååå skönt de gånger det faktiskt inträffar. I förmiddags sysselsatte han sig själv i nästan 10(!) minuter innan han kom på sig själv och istället började klättra på bord och stolar....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0