Verkligheten gör sig påmind...

Redan slutet av maj, och alltså bara 3 ynka månader kvar tills "verkligheten" börjar igen. Jag ska fortsätta plugga och barnen ska börja på dagis och det kommer bli mycket VARDAG... På gott och ont. På ett sätt ska det bli skönt att komma igång igen och jag tror att Rasmus kommer tycka det är jättekul att gå på dagis men samtidigt känns det lite märkligt.

Alltså även om det vissa dagar är ganska slitsamt att vara hemma (det är ganska sällan begreppet "mammaledig" betyder just ledig!) så är det samtidigt väldigt bekvämt. Vi tar dagarna lite som de kommer och behöver sällan stressa eftersom vi inte har så värst mycket tider att passa och man kommer in i en ganska behaglig "hemmalunk". Särskilt så här års när solen skiner och man kan vara mycket ute, då är mamma"ledigheten" som bäst!



Det som blir nytt för Oscar är att han inte kommer gå kvar på Nyckelpigan utan kommer bli flyttad till en förskolegrupp (som det så vackert heter) uppe på skolan. Lokalerna på dagis är för små och det blir många nyinskolningar (däribland Rasmus) så de största barnen måste helt enkelt omplaceras. I det här fallet är det de tre 07:or som får flytta. Vi fick reda på att det eventuellt skulle bli så här redan förra hösten men fick ett definitivt besked bara för ett par veckor sedan. Det känns sådär.

En del av mig önskar att han kunde få fortsätta på "Nyckelpigan" tillsammans med Rasmus samtidigt som en annan del av mig börjar vänja mig vid tanken och känner att det kanske är lika bra att han och Rasmus INTE är på samma ställe... Hur som helst spelar det i detta fallet inte så stor roll vad jag tycker för det är så här det är - bara att hoppas på att det kommer funka och att han kommer och trivas!



Och idag är dagen då hans inskolning på "Blomman" ska börja. De ska gå dit med dagis under dagen och börja bekanta sig lite. Ska bli väldigt spännande att höra vad han tyckte om det för när vi pratat om det här hemma tidigare har han slagit totalt bakut och vill INTE gå på skolan... Förhoppningsvis blir det bättre när han väl kommer dit och ser att de -06:orna som flyttade upp efter jul också finns där och det är ju barn han känner och tidigare lekt med på Nyckelpigan.



Tiden går så fort! Tycker inte det var länge sedan vi skolade in Oscar på dagis och nu är det Rasmus tur!




Kommentarer
Postat av: ♥ Jenny ♥

ska du fortsätta nere på ågy eller vad ska du göra =)

2011-05-26 @ 14:51:17
URL: http://caspadia.blogg.se/
Postat av: Eva

Oskar är ofta också lite skeptisk mot nya saker. Han gillade inte alls då "tvingade" in honom på nya dagiset men då han såg bilrummet blev det som sagt var bättre. Men sen när han fick gå ut så gick det hur bra som helst. Sen så vet jag att han ska dit med dagmamman någongång till innan och om jag är ledig någon dag så är det inte alls otänkbart att jag tar med honom dit något mer.



Jag tycker det låter tufft och flytta upp din Oscar så han får gå i förskolegrupp på skolan. Hoppas att dom då gjort ordning en ordentlig lekpark i närheten som de små får vara på eller att dom går ut i skogen eller vad dom nu hittar på.

2011-05-26 @ 21:48:43
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Kalle

TRAMPBIL!!!

2011-05-27 @ 13:27:41
URL: http://hanfotografen.bilddagboken.se
Postat av: Kalle

Trampbil utan tampor!!!

2011-05-27 @ 13:28:31
URL: http://hanfotografen.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0