1:a advent...

...och första ljuset är (eller iallafall har varit!) tänt !


De senaste 3 åren eller nåt har tanken funnits på att skaffa en ny "adventslåda", men i eftermiddags när Oscar satt och pyntade den vi har kändes det plötsligt lite kul att vi faktiskt  har den vi har. Samma år från år liksom och Oscar tyckte det var jättekul att fixa till den.

Det vet jag att jag också tyckte som barn men vi hade en i plåt (om jag inte minns fel...) och traditionell vitmossa. Här hemma har vi haft den fylld med allt från kaffebönor till polkagrisar, i fjol och i år är det dock vit marmorkross.

Kaffe, glögg och två sorters pepparkaka. Och årets Blossa, ja den var helt ok men inget speciellt. Kaffe skulle den smaka men det tyckte jag mig inte känna nåt särskilt av.

Enligt tradition var Oscar ljuständare... Farfar assisterar.


Nu går det med rasande fart mot jul! Eller för att va lite vitsig skulle man kunna säga med vindens hastighet - iallafall om det fortsätter blåsa som det gjort (och fortfarande gör!) idag...





Kommentarer
Postat av: Eva

Vad mycket kärlek det är i dina bilder. Nu hoppas jag på att jag kna fälja er vardag igen =) efter allt krångel vi haft här hemma.

2011-11-27 @ 22:36:35
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0