Ingen kan hjälpa alla...

...men alla kan hjälpa någon!

Jag måste säga att den den kursen jag håller på att läsa just nu berör mig väldigt. En sån där kurs som man inte riktigt lämnar även fast man stängt boken. Kanske är det just det som är meningen, kanske är det just det som är det fina med att läsa som vuxen när man faktiskt läser för sin egen skull och inte för att man måste!




Enheten jag håller på med nu handlar om invandring och flyktingar och när jag öppnade upp FN:s hemsida var annonsen ovan det första jag såg och den gick verkligen rakt in i hjärtat på nåt sätt. Kanske har en hel vecka med "All-inclusive" i Turkiet gjort sitt till eller också beror det på vetskapen om all mat som vi kastat bort senaste veckan då barnen varit sjuka och bara snakat en tugga här och en tugga där...



Snacka om slöseri med resurser... Vi vet inte hur bra vi har det här i Sverige!



50 spänn är ungefär vad Patrik och jag (minst!) glufsar i oss lördagsgodis för varje vecka. En ganska försumbar summa egentligen och även om det inte mättar ALLA barn i Afrikas horn så kan det åtminstone hjälpa någon...




Nu ska jag lägga pannan i djupa veck och fortsätta! Har en hel del kvar och imorgon ska det vara färdigt!

Ha en skön söndag!


Kommentarer
Postat av: Jenny

hej. ja det är min gamla vagn =)

2011-10-23 @ 10:51:36
URL: http://caspadia.blogg.se/
Postat av: Jenny

haha du kan få använda det på halloween om du vill :)

2011-10-23 @ 14:30:39
URL: http://caspadia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0