Pluggsöndag

"I Oman är det vanligt att flickor gifter sig när de är 13-15 år gamla. Och då träffas brudparet först efter bröllopet, då bröllopet firas på två ställen, i både brudens och brudgummens hem.
Äktenskapet är en allians mellan två familjer och inget som styrs av ett personligt val baserat på vår västerländska kärlekssyn. Efter bröllopet träffas då alltså brudparet för första gången och placeras då i ett litet hus (speciellt byggt för detta ändamål) där de ska tillbringa smekmånaden."

Ur boken, Människan socialt och kulturellt



Alltså, jag är mer än glad att jag fick möjlighet att båda välja, träffa och lära känna min Patrik innan vi gifte oss... Tur att vi bor i Sverige kanske ;-) ?!

Nu paus för lite kvällsmat innan jag fortsätter....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0