Skärtorsdag

Och påskgardinerna och påskpynt är äntligen på plats! Med betoning på påskgardiner, på gränsen till att jag blev yr i huve't när jag strök dem... ...men är det påsk så är det!

Det kliar en aning i Rasmus fingrar även om han egentligen vet att man bara får "titta ögonen"... Vilket han också strängt sa till farfar när han tittade närmare på en kyckling tidigare ikväll, "Nej! Bara titta ögonen..."


Skippade påskris inne i år och förnyade påskpyntet lite. Svärmor tyckte kreationen med kycklingarna i glaset såg makabert ut men nej, jag tyckte det blev effektfullt ;-)... ...vad tycker ni?!

  
Ikväll bjöd vi hit farmor'n och farfar'n på ärtsoppa och nybakta kardemummabullar, eller ja inte samtidigt då men...

Maken och jag har avslutat kvällen med lite "vingelvatten" och choklad, inte fel alls! Och nu väntar 4 dagars härlig ledighet!!

Redo för avfärd mot Blåkulla (2010)...

Go'natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0