Syjuntat

Förra veckan köpte jag ett pannband till Oscar och sedan han fick det har han knappt velat ta det av sig! Ute som inne, pannbandet är på.

Bra att han gillar det eftersom pannband är perfekt alternativ till mössa för hans del nu när det börjar bli lite kallare ute eftersom att mössa många gånger blir FÖR varmt för våra lilla "kamin" och det är ju faktiskt först och främst öronen som behöver skyddas när det blåser kyliga vindar.
 
Och efter att ha tittat lite närmare på pannbandet jag köpte konstaterade jag att det inte skulle vara så svårt att göra nåt liknande själv...
...så i gårdagkvällens sena timme körde jag ett race med tyg, sax, tråd och symaskin för att försöka mig på en egen modell!
 
Voila!
Haha, sen vet jag inte om motorcyklar är just MIN grej men jag var ju tvungen att testa det! Och Oscar blev mer än GLAD imorse när han vaknade.
 
Dock ville han inte vara med på bild så lillbrorsan fick ställa upp med sitt istället (för ja, när jag ändå höll på gjorde jag ett till honom också!).
Tyg för 20 spänn som räckte till 3 pannband (alltså blev det en bit över...). Billigt, med tanke på vad jag betalade för det med stjärnor på som jag köpte till Oscar.
 
Nästa projekt får nog bli mössor tror jag, det får bli till Bugano och köpa mer tyg....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0