Blomsterprakt

När vi åkte hemifrån i torsdags var våran rosbuske (som växt sig gigantisk sedan i fjol) nedanför altanen full i knopp med bara någon enstaka blomma.
 
När vi kom hem igår kväll möttes vi av ett böljande roshav!
Jag verkligen älskar rosor och den här busken är helt klart över förväntan! Hoppas den blommar länge...
 
Och när jag nu ändå är inne på ämnet blommor...
...pelargonen jag fått av svärmor går inte av för hackor den heller! Tack Alice! Ansöker redan nu om att du övervintrar den åt mig i år också ;-) ....
 
Och så balkonglådan med penseér...
 
Härliga sommartid!
 
Har annars inte så mycket blommor i krukor ute i år. Orken har helt enkelt inte riktigt funnits till att grejja med sånt. Dock är jag lite sugen på något grönt att ha på den nya farstukvisten, någon form av buxbom eller en minien kanske. Hur som helst något enkelt som håller sig fint även mot hösten. Ska kolla lite på det för det skule vara fint med en liten färgklick (även om den bara blir grön) mot den vita väggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0