Den som inga byxor har

De senaste veckorna har jag lite i perioder rensat, sorterat, vikt och stuvat om inne i vindsgarderoben. Först och främst barnkläder, både i "dubbelurväxt" form och sådant som fortfarande väntar på att Rasmus ska växa i det. Finns en del om man säger så...
 
Har sålt, gett bort och slängt en del i omgångar och självklart även sparat en del "nostalgi" från båda barnen. Kanske kommer pojkarna inte alls tycka det är kul att ha men jag och Patrik kanske tycker det på ålderns höst. Såna utvalda saker små plagg man tyckt lite extra mycket om och kanske särskilt sånt som båda barnen haft...
Bilderna ovan "snickrade" jag faktiskt ihop vid den här tiden förra året men jag tyckte de var värda en repris ;-) ... Och uppenbarligen är "Projket städa vindsgarderob" något jag gör vid den här tiden på året...
 
Finns några få saker från min egen barndom också bland barnens saker...
Den otroligt "heta" velouroverallen...
 
Fru Andersson riskerade visst inte att svälta som mini... (Hehe, om man ens kan kalla mig just "mini", snarare "jumbo" ;-) ...) Denna typ av påslakan med John Blund kan man förövrigt få en bra slant för på Tradera (likaså åkpåsen på bilderna nedan...) så kanske var det bättre förr ändå ;-) ...
 
Och så KLÄNNINGEN! Klänningen från skolavslutningen i 1:a klass och jag minns fortfarande hur jag kände mig som en prinsessa i den! Inköpt på "Raffi" på Nygatan.
Och för att återkoppla till rubriken - i det här huset är det ingen risk att någon behöver gå med rumpan bar, iallafall inte p.g.a. klädbrist. Har en hel del kvar att rensa men jag får ta en bit i taget så att det inte blir alltför känslosamt ;-)...
Kläder har han men föredrar ändå att ha så lite som möjligt på sig.... Toker  ♥ !

Kommentarer
Postat av: Maria

Hello fina!
Skickar en semesterhälsning fr Gotland.
Den bruna åkpåsen känner jag väl igen. En lika dan ligger på den Ekenbarkska vinden o kommer få nytt liv till vintern.
Puss

Svar: Vaaaarm å go'!Och funkar fiiint att tvätta i maskin - jag har testat ;-)!
Elisabeth Andersson

2012-07-25 @ 11:31:26
URL: http://casadelknas.blogspot.com/?m=
Postat av: Jenny R

Hej! Är dom där kläderna ja skulle få kvar på patriks jobb? Har inte haft tid att komma ännu :) men till vecka ! Eller jag var där en gång men han va upptagen så ja ville inte störa :)

2012-07-26 @ 22:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0