Klädvård

Alltså undra hur många timmar i sitt liv man lägger ner på just detta?! Och vi är ändå "bara" 4 i familjen och jag tycker jag tvättar jämt!
Booooring men oundvikligt - semester eller ej! Tvätta, stryka, mangla, laga - med jämna mellanrum måste någon göra det och denna någon råkar vara jag. (Har i vanlig ordning väntat  in i det längsta på Inga men hon dök aldrig upp, troligen ute på dåligheter med Mollgan...)
 
Hur som helst förutom det mer vardagliga i form av tvätt och sånt är Rasmus jacka hel igen. Visserligen en slit och släng jacka som var begagnad redan när Oscar hade den, men passar fortfarande i storlek och är så där lagom varm både höst och vår så det var bra att jag fick ordning på den...
Och Rasmus är mer än nöjd över att ha "Texas" på jackan. Även om jag bhela tiden trott att Texas är röd ;-)...
 
Korta ben ligger visst i generna. Oscars pyjamas och arbetsbyxorna svärfar fick av oss när han fyllde år har både fått sig en omgång med sax, nål och tråd.
 
Och när svärfar'n nu fått sig nya hela och numera lagom långa brallor så passade det bra att göra shorts av de gamla... Man måste ju se till att arbetskraften här hemma har rätt utrustning ;-)...
Haha, tror han föredrog att få de trasiga byxorna avkortade snarare än lagade som jag lagade Patriks...
 
...det där med att laga med katter, det kan jag ;-)! Dock är inte Patrik riktigt lika förtjust som Rasmus...
 
Men nu stänger Bettans klädvårdsinrättning ner för den här gången. Symaskinen är åter i källar'n och strykbordet på sin krok i källartrappen.
 
Åka och bada istället kanske?!
 
(Och förresten, om det är någon som undrar så är det precis lika mycket skrymslen och vrår på en skjorta i strl.98 som en i herrstorlek... Bara mycket pilligare!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0