Kvällsjogg

Senaste tiden har jag som lite kommit av mig lite igen med det där med att springa och mest hållt mig till promenader. Visserligen långa och ganska raska sådana men jag känner att det ger mig inte tillräckligt.
 
Men som med allt annat man inte gjort på ett tag så blir man (iallafall jag!) lätt lite osäker på om man fortfarande kan, så kvällens runda tog jag mest som en testrunda - känna på formen helt enkelt!
Hade voffs med mig och det var kanske precis vad jag behövde för att hålla tempot...
 
...för jajjamen, hastigheten är knappast sämre än innan uppehållet, snarare bättre - om än marginellt (trots att min fyrfotavän krävde vissa toalettstopp och sträckan innehöll mycket mera lutning än tidigare...)
 
Nu återstår bara att se hur ben och fötter känns imorgon med tanke på att jag sprang mer asfalt än jag brukar men det känns helt klart att som att jag nog kan komma "på banan" igen nu!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Herregud. Jag brukar jogga halva vägen till stallet. Ibland. Det är 500 meter. Ibland åker jag bil också. Kämpa på! Du är duktig! Ska nog börja jogga jag också. Iallafall åt ena hållet :)

2012-07-18 @ 23:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0