Same, same...

...but different!


Alltså idag har Oscar snattrat mer än vanligt, skavsår i öronen (mina alltså!) är en underdrift. Det är knappt så han hinner andas mellan orden.

Sedan lunchtid ungefär har han tjatat om att få spela på "Bolibompawebben", dock vet han att jag inte gillar när han just tjatar om saker vilket han varit mycket tydlig med idag...

"-Mamma, jag tjatar inte. Jag bara påminner dig om vad jag vill så att du inte glömmer bort det!"



Idag är en sån dag man skulle haft en bandspelare på och spelat in alla knasigheter som kommit ur mun på den lilla mannen. För han har snackat så intensivt och avbrutet så jag knappt hunnit registrera hälften...

"-Mamma, när fyller jag år?!"

"-I september, då blir du 5 år."

"-5?! Jag är ju 4 nu, är du verkligen säker på att det är 5 jag blir?!"

Och japp, det är jag faktiskt väldigt säker på. Lika säker som att det är midsommar på det här året, för det är en annan sak som lillkillen är väldigt tveksam till. De 4 dagar som är kvar till fredag är lääänge att vänta när man är 4½...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0