110524 vs 120524

Har bestämt mig för att lägga till en ny kategori här på bloggen - "Bettan tittar i backspegeln". En vacker dag när jag får tid ska jag sortera i lite andra inlägg där också men inte idag.

Inspiration till detta fick jag under samtalet med Karlavagnen igår när jag beskrev bloggen som en dagbok och sa att jag tycker det är kul att gå tillbaka och kolla vad som hände denna dag eller någon annan förra året, eller året innan det. Men när jag fick följdfrågan vad jag faktiskt gjorde förra året på gårdagens datum hade jag förstås ingen koll på det utan slingrade mig ur det med att man om inte annat kan jämföra vädret, vilket jag inte heller hade en aning om precis just då.

Men, därför var jag tvungen att rota lite i arkivet idag istället och den 23:e maj som det var igår var faktiskt jag och barnen på väg hem från Linköping och de inlägg jag hittade för dagens datum kan ni se här...



24 maj 2011, kl.08:33

Jag är så T R Ö T T !!!!!! Trots att vi gick och la oss halv 10 igår (när hände det senaste...?!) och jag fått sovit hyfsat ostört till strax efter 6 så känner jag mig som överkörd av tåget (uppenbarligen tar det på krafterna att vara ute på äventyr...)! Inte för att jag vet om kaffe längre har nån effekt på mig men jag intalar mig det iallafall och har redan fått i mig 2 (eller är det 3...?!) koppar...

Men nu är det dags att klä på småbusarna och ge oss ut i blåsten (och stundvis regnet...) för att gå till dagis. Det blåser så pass att strömmen försvunnit 2 gånger nu under morgonen men just nu är den tillbaka. Tur att jag har vagnen att hålla mig i när vi går så vi inte blåser bort!

Ha en bra dag!



24 maj 2011, kl.13:19

Om nån timme kommer maken hem från jobbet och "byter av mig" från marktjänsten här hemma så att jag och mina fötter (eller ja, resten av kroppen följer väl med också vilket jag vill eller ej...) kan åka till Karlstad.

Det har alltså blivit dags för "få" de där inläggen som förhoppningssvis ska göra fossingarna lite gladare... Hoppas, hoppas, hoppas att lösningen är just så enkel att det räcker med ett par riktiga inlägg. Hur som helst värt ett försök!

Ska passa på att handla på Willys också när jag ändå är i sta'n så det blir nog sen kväll för mig ikväll...

Och usch va det blåser fortfarande!!!!

 

Hehe, lite kul ändå... Ganska onödigt vetande - men ändå!

Förutom att jag fortfarande överkonsumerar kaffe och att det även i år är 7 månader kvar till julafton så är det också Patriks födelsedag! Inte min Patrik då, utan Marias  (tur att vi har varsin!) Patrik - grattis till dig från oss!

Och lite kul att det faktiskt stod nånting om vädret och att vädret faktiskt var precis raka motsatsen mot vad det har varit idag...

Om jag tittar tillbaka nästa år igen är detta bilder som kommer möta mig...
Underbart är bara förnamnet - efternamnet är som bekant Andersson ;-) !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0