Behov av egentid...

...har vi alla!

För barnens del handlar det dock främst inte om egentid i ensamhet utan snarare egentid tillsammans med mamman eller pappan utan lillebror/storebror närvarande.

En sådan dag hade jag och Oscar i onsdags, då Rasmus var på dagis och Oscar var hemma med mig då jag missförstått att hans dagis var stängt.

Först var vi BVC för återbesök av 4-årskontrollen och nu har han fått en "godkändstämpel" i rumpan på både ögon och öron. Att det inte blev "full pott" senast var för att ena örat var lite förkylt och syntestat hade han helt enkelt inte lust med då! Men, men nu är det klart - skönt!

Till lunch lyxade vi till det lite och istället för mjölk fick Oscar resterna av Fantan som fanns kvar från helgen. Och det bästa var nog inte Fantan i sig utan att han fick hälla upp själv...

K-O-N-C-E-N-T-R-E-R-A-D


Och jag vet inte hur många gånger jag fick höra,

"Det är så mysigt att det bara är du och jag mamma! Utan Rasmus!"

Alltså det är ju inte det att Oscar inte tycker om Rasmus, tvärtom, men jag förstår vad han menar. På samma sätt som jag (hur mycket jag än älskar mina barn!) kan längta efter att vara ensam med Patrik. Självklart vill Oscar bara vara Oscar nån gång ibland och inte alltid dela uppmärksamheten med lillebror...

Dock tvivlar jag aldrig på att det är mer kärlek än tvärtom mellan de små...

 

Älskade små yrväder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0