En försmak av sommaren...?!

Förra veckan bjöd verkligen på finväder. V A R M T (nästan för varmt) och soligt. Men det var då, gårdagen var svalare och igår kväll började det blåsa in kalla vindar och imorse vaknade vi till ynka 8 plusgrader. Visserligen fortfarande soligt och fint men knappast shortsväder till Oscars stora besvikelse.



"Jag vill inte ha långbyxor! Jag HATAR långbyxor!!" , lät det imorse när han skulle till dagis... Och inte bara långbyxor, fleecejackan fick också åka på...

Och man vet ju aldrig med den svenska sommaren - kanske var förra veckans värme den enda värme vi får ;-) ?! Hehe, nej, troligen inte men skulle det så vara (eller att nästa värme dröjer) får vi åtminstone vara glada att vi faktiskt har varit i sjön en gång iallafall!

Det var i torsdags vi var iväg men har inte hunnit fått upp bilderna förrän nu. (Känns bara lite konstigt att lägga upp badbilder nu när jag i skrivandets stund 5 dagar senare sitter med raggsockor och fleecetröja på...)



Underbara Kolsand - som vi har längtat! Utan att överdriva har Oscar tjatat om att få åka hit och bada sen i januari...




I ärlighetens namn trodde jag nog att det skulle stanna vid att sitta och dingla med fötterna i vattnet och kanske gå i till knähöjd... Hehe, tänk så fel jag hade!

Det är inte direkt några badkrukor vi har...




Härligt! Och faktiskt inte alls så kallt som man skulle kunna förvänta sig i slutet av maj...

Grillad korv och lite fika hann också slinka ner innan det var dags att åka hem och sova.


Tillfälle till fler såna här utflykter tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0