Sommar och sol...

...och plötsligt i behov av tunnare kläder!

Förvånansvärt pigg idag trots att jag knoppade in alldeles för sent igår. Och barnen är också pigga, trots att det blev väldigt sent för dem mot va de är vana vid... Hehe, bara Patrik som var zombietrött imorse - vekling ;-) ♥!


Oscisen är på förskolan men Rasmus däremot är hemma med mig idag då han fortfarande hostar och är tungandad. Han verkar dock inte må dåligt för övrigt så om ett par timmar tror jag vi ska bege oss iväg och uträtta lite ärenden. Erbjöd Oscar att vara hemma han också men NEJ, det övervägde han inte ens utan det var bråttom iväg! (Undra hur det kommer bli i sommar när han ska vara lååångledig...?!) Att farfar'n dessutom ska hämta honom i eftermiddag gjorde ju knappast saken sämre!



Varmt och soligt idag också, även yr.no förutspått moln... Imorgon ska det tydligen bli ännu varmare så de ärenden jag funderar på är ganska högaktuella. Dels behöver båda barnen sandaler,


Rasmus kan förvissa ha de "öppna" sandalerna som Oscar hade förra året (eller var det året innan...) men behöver ett par med "stängd" tå också - Oscar behöver både och!

Och så shorts... Insåg imorse att Oscars shorts med knapp plötsligt är för tighta om magen... Så han var inte helt nöjd när han istället fick ta ett par med resår i midjan - för då kunde han inte ha bälte! Så uppdraget nu är att hitta nya som passar i midjan och dessutom har hällor för bälte, för med bälte springer man mycket snabbare, så det så!

Ganska bestämda åsikter han har den lilla mannen. Fick bakslag på t-shirten med en döskalle på som jag lagt fram imorse också för att den inte var tillräckligt tuff... Nä, det skulle va den med PUMA på. Håhåjaja, tur att Rasmus inte bryr sig så mycket - än!

Tur det eftersom det blir mycket arvegods till honom...


Något annat jag hoppats på att hitta i "gömmorna" var dessa kepor...

Men, de är puts väck! Hittar alla andra kepsar och hattar men dessa - nej! Haha, och såååå många ställen har jag inte att leta på...

Nej, får börja förbereda lite lunch till mig och mini nu och fundera på om eftermiddagen ska ägnas åt nätshopping för sandaler och shorts eller om vi ska "prova lyckan" i Töcksfors!

Hörs senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0