Mycket kul på G nu!


I eftermiddags var alltså jag och Rasmus på Oscars vernissage på Blomman (för japp, Rasmus vaknade till slut...). Det bjöds på mingel (eller vingel som Oscar kallade det...) med cider och salta pinnar och en guidad tur bland alla konstverk. En ganska rolig grej faktiskt att få se vad de grejjat med under terminen. Särskilt skolbarnens alster som som kommit lite längre i "konstutvecklingen" om man säger så...



Och nu ikväll har Patrik och Oscar varit iväg och tittat på teater och dans som skolbarnen bjöd på, något som Oscar uppskattade väldigt och tyckte var jättekul! Jag hade också tänkt följa med men för att vara ärlig tog orken slut nånstans mellan vernissagen och kyldisken på Konsum så jag och Rasmus blev hemma istället.

Och igår var det avslutningsfest på Blomman.


Det var en MYCKET nöjd Oscar jag hämtade hem efteråt. Bl.a. hade de haft skattjakt, fått fika, träffat trollmor som bjöd på grön mjölk (något Oscar var MYCKET imponerad av!) och plockat godispåsar som växte i ett träd. Mycket lyckat!


Men snacka om att jag sedan blev förvånad och imponerad(!) när Oscar delade med sig av godispåsen till Rasmus!

Terminen är ju förvisso inte över än men den här da'n var speciellt för just förskolan, riktiga avslutningenför allihopa är först om 2 veckor.

gg 13:e juni på minnet - då ska Oscar göra scendebut! Sjunga på scenen, något som han ser fram emot väääldigt mycket. NU iallafall, vi får väl se vad han tycker när det väl är dags...

Och innan dess ska det hinna klämmas in en utflykt också....

Hoppas de får fint väder, än så länge ser det inte inte riktigt så ut om man tittar på 10-dygnsprognosen...

Och jag själv fick också helt oväntat en inbjudan å mina egna vägnar för en gång skull.

Trevligt, trevligt! Särskilt som det kändes som att terminen fick ett lite snöpligt slut för min del när jag missade sista lektionen i tisdags...

Som sagt - det är mycke' nu! Men hur som helst roliga grejjer och snart, snart är det SOMMARLOV!
 
Sommarens högsta önskan: Mycket bad för så väl små som stora!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0