Äpplet faller inte så långt från trä't...

...för barnen (särskilt Oscar!) har helt klart ärvt min lust för att klippa, klistra, fantisera ihop och skapa - PYSSLA!
 
Idag tog vi fram ALLA pysselådor och gjorde lite av varje och jag kan lova att köket såg ut därefter också.. Glitter, lim, färger och pappersklipp i princip överallt! Men, men golven går att städa (redan gjort!) och barnen var nöjda - huvudsaken!
 
Rasmus roade sig väl visserligen mest med att klippa och dra omkring på saker men Oscar var mycket produktiv och tillverkade både en monsterlåda, en fotoram och ett par julkort - men så höll vi på nästan hela dagen också!
Måhända att det är att sabba överraskningen men jag kan ändå inte motstå att visa upp mästerverken. Idén till texterna är helt hans egen Kära farfar, 100 gånger god jul från Oscar och på farmor's står det God jul farmor och puss från familjen Andersson. Gullungen ♥ *stolt mamma* ! På farfar'ns kort ritade han dessutom en traktor "För att farfar tycker så mycket om såna John Deerer!"
 
Och den här lådan fixade jag under tiden till Rasmus...
...resultatet var uppskattat och vad den skulle användas till självklart, snuttis- och buzzförvaring så klart - ÖGONSTENARNA ♥ !
 
Och kreativiteten uppmuntras lyckligtvis nog även på förskolan...
...förra freda'n lämnade jag en Oscar på morgonen och fick med mig en vampyr hem på eftermidda'n! Tur att det var en snäll vampyr....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0