VAB - dag

Ganska mysigt ändå (om man bortser från stressen för allt man måste jobba ikapp på annan tid/när barnen är friska) när det bara handlar om "lite lagom" sjukdom. Oscar hade ju 39 grader imorse men efter febernedsättande imorse har han sedan hållt sig feberfri resten av dagen och kvällen och således varit vid gott mod. Och Rasmus har jag ju bara haft hemma för att Oscar ändå var hemma.
 
En stor te(!)mugg, lite TV, mycket Duplo, fiskpinnar till lunch, lite surf och pysselböcker till eftermidda'n och så var det plötsligt kväll!
 
Och ok, jag erkänner - jag tycker faktiskt att det är ganska roligt att bygga duplo och absolut det som jag föredrar att göra när det kommer till att leka tillsammans med barnen. Oscar var dock lite trögstartad i dagens byggande. Å ena sidan ville han ha ett HÖGT hus men å andra sidan tyckte han inte att vi skulle använda så mycket lego och jag förstod snart varför...
 
"- Mamma, nu måste väl inte VI städa allt väl?! Det är ju faktiskt du som stökar till mest nu!"
 
Hehe, han är inte dum han inte. Och nej, vi har faktiskt inte ens städat alls då jag misstänker att projektet får sin fortsättning imorgon...
 
 
Feberfri ikväll, dock blir han hemma imorgon också då det inte alls är ovanligt att febern toppar igen på honom ett par gånger innan det är över. Vi får väl se.
 
Dessväfrre verkar det dock som att (o)turen kommit till mig och Patrik nu (det var Rasmus som började med en dags feber på Mallis). HUVUDVÄRK, frossa och uschel + att mitt öra fortfarande bråkar. Usch och fy, detta har vi inte tid med!
 
Krya på oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0