Snöstorm

När jag var i Töcksfors i söndags såg jag en sån budskapstavla inne på Manison där det stod,
"Att städa medan barnen är små är som att skotta snö medan det fortfarande snöar!"
Sant och kunde knappast ha sagt det bättre själv ;-) !
 
Idag får vi besök hemifrån Öschöttaschlätten och eftersom att det snöade hela eftermidda'n igår och jag var ute och sprang igår kväll istället för att skotta får de helt enkelt pulsa i snön när de kommer...
Vidare läste jag inne på en annan skylt i en annan affär (Kremmerhuset) ,
"Great moms have sticky floors, dirty ovens and happy children"
Ligger nåt i det... ...även om faktiskt både ugn och golv är hyfsat rena här hemma, men långt ifrån pedantiska...
 
Har under morgonen även lärt mig att stundande födelsedagspresenter till en blivande 5-åring måste GÖMMAS ordentligt - särskilt de som inte är inslagna... Så var det med den överraskningen!
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0